Website overzicht zalen

21 februari 2012
Om een polyvalente zaal te huren voor een activiteit kunnen particulieren en verenigingen terecht bij verschillende stadsdiensten. Zo stellen bijvoorbeeld de Jeugddienst, Circa, de dienst Buurtwerk, etc. elk hun zalen beschikbaar. Daardoor wordt het moeilijk om een overzicht te krijgen van het aanbod en om een keuze op maat te maken.

Een overkoepelende website die een overzicht biedt van het aanbod aan zalen met locatie, grootte, accommodatie, prijs, ... in Gent en waarbij de bezoeker via een zoekfunctie zijn voorkeur kan opgeven, zou het ??n en ander kunnen vergemakkelijken. Men zou zelfs een stap verder kunnen gaan; bijvoorbeeld door een kalender te voorzien die ook de actuele beschikbaarheid van een zaal weergeeft. De reeds bestaande ?Zalenzoeker? op de website ?Fuiven in Gent? van de jeugddienst is alvast een goed begin.

Concreet zou ik het volgende willen vragen:

Is de schepen, in het kader van administratieve vereenvoudiging, dit voorstel genegen en bereid om de mogelijkheid van een dergelijke overkoepelende website te onderzoeken?

Sami Souguir
Fractievoorzitter


Antwoord:

Ik ben dit voorstel zeer genegen. De vraag werd al meermaals gesteld. Binnen het kader van de Administratieve Vereenvoudiging is het project Digitaal Evenementenloket opgezet en binnen dit loket heeft men vandaag al een aantal productgroepen opgenomen nl. financi?le ondersteuning, Vergunningen en toestemmingen, Materiaal en logistiek, Promotionele ondersteuning en Zalen.

Alle evenementgerelateerde producten kunnen in ??n van bovenstaande productgroepen onderverdeeld worden. Zo biedt men als Stad verschillende polyvalente zalen aan de burger aan. Maar elke dienst die zalen aanbiedt heeft zijn eigen manier van werken (en formulier). Zo moet de burger voor de aanvraag van verschillende producten ook verschillende formulieren invullen.

Met het project Digitaal Evenementenloket probeert men de mogelijkheid te bieden aan de organisator van een evenement om verschillende producten via ??n ge?ntegreerd intelligent webformulier aan te vragen en dit via ??n digitale plaats (E-loket). Dit zal men ook implementeren in het Digitale Evenementenloket. Deze doelstelling wordt tegen eind 2012 gerealiseerd.

Intussen staat men niet stil. Op korte termijn, meer bepaald vanaf 15 maart, zullen de evenementgerelateerde producten apart met de bestaande formulieren (in pdf of word) op het E-loket met een link naar een overzicht van alle polyvalente zalen geplaatst worden.

Resul Tapmaz
Schepen van Personeelsbeleid, Informatica, Administratieve Vereenvoudiging en Kwaliteitszorg

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info