Vragen en tussenkomsten

25 maart 2019 - Sinds de aanleg van de nieuwe dorpskern te Sint- Amandsberg is onder meer het fietspad ter hoogte van het oud gemeentehuis tot aan de Dampoort geoptimaliseerd. Dit is op zich een goede zaak. De dorpskern van Sint-Amandsberg is bijzonder levendig, met op een afstand van 200 meter: twee scholen, twee bushaltes, een dienstencentrum, een politiekantoor én een kruispunt met de Visitatiestraat versus de Antwerpsesteenweg. Lees meer...



25 maart 2019 - Het voorstel van raadsbesluit voor een interventiekaart voor vaklui is geen ‘nieuwtje’ meer. Begin 2018 werd dit onderwerp voor het eerst aangesneden. En terecht. Niet enkel voor de vaklui en dus de gebruikers van de kaart zelf, maar ook voor de middenstand in onze binnenstad. Lees meer...



25 maart 2019 - Ik zou eerst en vooral de indieners van dit burgerinitiatief uitdrukkelijk willen danken.  Lees meer...



21 maart 2019 - Het principe van de ondergrondse glascontainer aan een appartementsgebouwis eenvoudig: bovengronds ziet men enkel een buis waarin het glas gedeponeerd kan worden. Deze oplossing zorgt niet alleen visueel voor een beter stadsbeeld, het reduceert ook sterk de lawaaihinder. Lees meer...



20 maart 2019 - Eerder informeerde Stephanie D'Hose al een aantal keer naar de vernieuwing van de verouderde plastic zitbanken op de Kalandeberg. Eind 2015 antwoordde men dat het plein van de Kalandeberg in een globale aanpak voor het Centrum zou worden meegenomen. Lees meer...



20 maart 2019 - De bouw van een brug dwars over de Watersportbaan is destijds vastgelopen op de te hoge kostprijs voorgesteld door de ontwerper. U heeft in september 2018 op de commissie Openbare Werken verklaard opnieuw te beginnen met de procedure en te gaan voor een sober ontwerp. Lees meer...



20 maart 2019 - De Brabantdam werd heraangelegd. Dit heeft veel tijd en geduld gekost van de handelaars.  Maar nu de werken achter de rug zijn,  kampt het eerste stuk Brabantdam-Vogelmarkt met een grote leegstand en dit oogt niet fraai. Deze straat moet opgewaardeerd worden zodat het voor de klanten aangenaam winkelen is en blijft. Dit is reeds mogelijk mits enkele kleine aanpassingen. Lees meer...



15 maart 2019 - Autobestuurders die op de Nieuwevaart rijden en rechts willen afslaan naar de Frans van Ryhovelaan hebben geen of een zeer beperkt zicht op het achterom komend fiets- en bromfietsverkeer op de Nieuwevaart. Enerzijds omwille van het fietspad dat niet vlak naast de rijweg ligt, en anderzijds door de tussenliggende parkeerstrook. Lees meer...



15 maart 2019 - De herinrichting van de N9 Brugsevaart (Mariakerke) dringt zich op. De situatie ter hoogte van de vestiging van Intersport in Mariakerke is bijzonder onveilig en dit voor zowel de voetgangers, fietsers als autobestuurders. Komende van Lovendegem is het rijden naar de R4 niet zonder risico. Lees meer...



11 maart 2019 - Onlangs werd de Vlaamse Uitpas geëvalueerd en uitgebreid besproken in het Vlaams parlement. Hierbij werd de uitrol van de Uitpas verder onder de loep genomen, en werden beleidsvoorstellen geconcretiseerd. Een aantal cijfers werd meegegeven over de verschillende Uitpas-gemeenten, daarom had ik graag een detail van de Gentse cijfers. Lees meer...



<<  1   5   10   25   50   52   53   54   55   56   100   191     >>

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info