Vragen

18 juni 2019 - Op de commissie MOW van 11 juni jl. is door schepen Van Brackevelt het netheidsrapport 2018 voorgesteld. Daarin staat onder meer het volgende te lezen: 'wanneer bij het vatten van sluikstorters een boete opgesteld wordt door de sanctionerende ambtenaar, maakt IVAGO tevens een onkostennota op voor het opruimen van het sluikstort.' Lees meer...

 


17 juni 2019 - Momenteel is het in de omgeving rond het Wondelgemstationplein niet zo goed gesteld met de verkeersveiligheid. Er gebeuren geregeld ongevallen, bovendien vaak met vluchtmisdrijf. Auto’s komende van de Kapiteinstraat nemen onder veel te hoge snelheid de bocht om af te draaien. Lees meer...

 


6 juni 2019 - In het Bestuursakkoord las ik: “We maken werk van een kindvriendelijke make-over van het openbaar domein. We voorzien speel- en ontmoetingsplekken in alle wijken en het centrum van de stad, met input van jongeren. We zorgen voor speelinfrastructuur voor kinderen met een beperking”. Lees meer...

 


15 maart 2019 - Autobestuurders die op de Nieuwevaart rijden en rechts willen afslaan naar de Frans van Ryhovelaan hebben geen of een zeer beperkt zicht op het achterom komend fiets- en bromfietsverkeer op de Nieuwevaart. Enerzijds omwille van het fietspad dat niet vlak naast de rijweg ligt, en anderzijds door de tussenliggende parkeerstrook. Lees meer...

 


14 februari 2019 - Bij nazicht van enkele zebrapaden in de buurt van Gentse scholen stelde ik persoonlijk vast dat meerdere van deze zebrapaden ernstige sporen van slijtage vertonen. Als voorbeeld haal ik hierbij het zebrapad aan ter hoogte van de drukke schoolingang bij de Edugo-school in de Groenstraat te Oostakker. Lees meer...

 


14 februari 2019 - Eind januari kregen we te maken met hevige sneeuwval. De dienst Wegen, Bruggen en Waterlopen slaagde erin om de belangrijkste wegen snel vrij te maken. Ik begrijp dat er een prioriteitenlijst is die bepaalt welke straten als eerste aan bod komen. Doch als de sneeuw hardnekkig blijft liggen lijkt het aangewezen om zo snel mogelijk ook de niet prioritaire straten aan te pakken. Lees meer...

 


13 februari 2019 - In 2014 lanceerde het crisiscentrum Binnenlandse zaken het project BE-Alert. Dit alarmeringssysteem, waarmee de overheid zijn burgers kan verwittigen in een noodsituatie, kwam moeilijk van de grond, ondanks de vele promo-campagnes die reeds werden gehouden via zowel nationale- als regionale pers, sociale media enz… Ook de Stad Gent promootte het systeem herhaaldelijk de afgelopen jaren. Lees meer...

 


4 februari 2019 - Ik ontvang berichten dat foutparkeren op plaatsen voorbehouden voor autodelen of elektrische laadplekken niet of niet voldoende gesanctioneerd wordt. Wat natuurlijk nefast zou zijn voor het stimuleringsbeleid inzake autodelen of de vergroening van het wagenpark. Lees meer...

 


21 januari 2019 - Het stadsbestuur engageert zich in het bestuursakkoord tot het realiseren van een nieuw centraal politiehuis. Dit dossier is niet nieuw en gaat inmiddels zijn elfde jaar in. De nood aan een nieuw politiehuis is concreet: het huidig gebouw voldoet niet meer aan de eisen van een modern politiekorps. Daarenboven moet er momenteel geld geïnvesteerd worden in onderhoud en herstellingswerken. Lees meer...

 


17 januari 2019 - Een buitenlands bedrijf geeft aan te willen investeren in North Seaport, meer bepaald in Vlissingen. Dit zou 150 banen opleveren, doch deze werkkrachten zijn niet te vinden in de directe regio van Vlissingen: de werkloosheidsgraad is daar zeer laag. Lees meer...

 


<<  1   2   3   5   10   25   29     >>

Voor de werking van deze website en om uw surfervaring te verbeteren worden cookies gebruikt. Meer info.