›› Home ›› Gemeenteraad-Gent ›› Realisaties

Administratieve vereenvoudiging

Het ontstaan van het e-loket van de stad Gent is een grote stap in de administratieve vereenvoudiging. Het nieuwe loket biedt een ruime online dienstverlening aan. Gentenaars kunnen nu van thuis uit verscheidene documenten aanvragen.

Denk maar aan een domicilieaanvraag, een afschrift van de geboorteakte of huwelijksakte, of een aangifte van wettelijke samenwoning. In het Administratief Centrum zijn de diensten gecentraliseerd waardoor u als burger nu voor verschillende zaken aan één en hetzelfde loket terecht kan en dit waar men vroeger soms langs 3 verschillende loketten moest langsgaan. Dit alles heeft ook de wachttijden verkort. Stad Gent maakte ook de eerste stappen op gebied van het digitaliseren van documenten en archieven. Dit zorgt voor een minder grote papierwinkel en bij het opvragen van een document, wordt de burger veel sneller geholpen.

Voor de werking van deze website en om uw surfervaring te verbeteren worden cookies gebruikt. Meer info.