Vragen en tussenkomsten

28 maart 2019 - Aan de Rekelingestraat was er een laad- en loszone voorzien ten behoeve van de activiteiten van de Vismijn. Sinds enige tijd is deze zone ontoegankelijk gemaakt met palen. Nochtans zou een dergelijke zone het gemakkelijker maken om leveringen te doen. Vrachtwagens moeten dan niet hetzij de tramsporen blokkeren, hetzij op of over het Sint-Veerleplein rijden. Lees meer...



26 maart 2019 - In het bestuursakkoord wordt vermeld dat de Vlaamse capaciteitsmonitor aangeeft dat in Gent heel wat plaatsen moeten bijkomen in het onderwijs. Het nieuwe bestuur zal daarom een Gents masterplan capaciteit uitwerken samen met Vlaanderen en andere onderwijsnetten. Lees meer...



25 maart 2019 - Sinds de aanleg van de nieuwe dorpskern te Sint- Amandsberg is onder meer het fietspad ter hoogte van het oud gemeentehuis tot aan de Dampoort geoptimaliseerd. Dit is op zich een goede zaak. De dorpskern van Sint-Amandsberg is bijzonder levendig, met op een afstand van 200 meter: twee scholen, twee bushaltes, een dienstencentrum, een politiekantoor én een kruispunt met de Visitatiestraat versus de Antwerpsesteenweg. Lees meer...



25 maart 2019 - Het voorstel van raadsbesluit voor een interventiekaart voor vaklui is geen ‘nieuwtje’ meer. Begin 2018 werd dit onderwerp voor het eerst aangesneden. En terecht. Niet enkel voor de vaklui en dus de gebruikers van de kaart zelf, maar ook voor de middenstand in onze binnenstad. Lees meer...



25 maart 2019 - Ik zou eerst en vooral de indieners van dit burgerinitiatief uitdrukkelijk willen danken.  Lees meer...



21 maart 2019 - Het principe van de ondergrondse glascontainer aan een appartementsgebouwis eenvoudig: bovengronds ziet men enkel een buis waarin het glas gedeponeerd kan worden. Deze oplossing zorgt niet alleen visueel voor een beter stadsbeeld, het reduceert ook sterk de lawaaihinder. Lees meer...



20 maart 2019 - Eerder informeerde Stephanie D'Hose al een aantal keer naar de vernieuwing van de verouderde plastic zitbanken op de Kalandeberg. Eind 2015 antwoordde men dat het plein van de Kalandeberg in een globale aanpak voor het Centrum zou worden meegenomen. Lees meer...



20 maart 2019 - De bouw van een brug dwars over de Watersportbaan is destijds vastgelopen op de te hoge kostprijs voorgesteld door de ontwerper. U heeft in september 2018 op de commissie Openbare Werken verklaard opnieuw te beginnen met de procedure en te gaan voor een sober ontwerp. Lees meer...



20 maart 2019 - De Brabantdam werd heraangelegd. Dit heeft veel tijd en geduld gekost van de handelaars.  Maar nu de werken achter de rug zijn,  kampt het eerste stuk Brabantdam-Vogelmarkt met een grote leegstand en dit oogt niet fraai. Deze straat moet opgewaardeerd worden zodat het voor de klanten aangenaam winkelen is en blijft. Dit is reeds mogelijk mits enkele kleine aanpassingen. Lees meer...



15 maart 2019 - Autobestuurders die op de Nieuwevaart rijden en rechts willen afslaan naar de Frans van Ryhovelaan hebben geen of een zeer beperkt zicht op het achterom komend fiets- en bromfietsverkeer op de Nieuwevaart. Enerzijds omwille van het fietspad dat niet vlak naast de rijweg ligt, en anderzijds door de tussenliggende parkeerstrook. Lees meer...



<<  1   5   10   25   46   47   48   49   50   100   186     >>

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info