›› Home ›› Nieuws

Christophe en Stephanie in de bres voor authentieke winkelinterieurs

20 april 2015

Schepen Christophe Peeters onderzoekt de mogelijkheid om winkels met een authentiek interieur met een label te promoten. Dat antwoordde hij op een vraag van gemeenteraadslid Stephanie D'Hose, die met het voorstel op de proppen kwam.
 

"Er gaan steeds meer authentieke winkelinterieurs verloren, terwijl die echt wel een meerwaarde kunnen zijn", zegt Stephanie D'Hose in Het Laatste Nieuws. "Veel mensen houden er nochtans van, maar het is niet altijd evident om zo'n interieur te laten voldoen aan de hedendaagse normen. Nochtans kan het. Klerenwinkel Julia June in de Brabantdam bijvoorbeeld behield in de kelder de authentieke bakoven van de voormalige bakkerij Févery. Als er events zijn, kan het publiek die ook zien. In steden zoals Barcelona bestaat zo'n label dat authentieke interieurs promoot, ook in Gent kan dat voor een positieve vibe zorgen."

Schepen Christophe Peeters onderzoekt nu of dergelijk label kan geïntroduceerd worden via de op te richten vzw BIG (Business Improvement Gent).

Optionele cookies plaatsen voor Google Analytics, zoeken en social media integratie:       Accepteren       Weigeren       Meer info