Vragen

13 april 2017 - Tijdens een informatieavond stelden Stad Gent en FARYS de voorontwerpplannen voor de volledige heraanleg van de Bagattenstraat, Savaanstraat en omgeving voor. In het verleden kaartte ik al meermaals de verkeerssituatie t.h.v. de school in de Nederkouter aan. Zo vroeg ik tijdens de bespreking van het parkeer- en circulatieplan o.a. naar een Kiss & Ride voor ouders die hun kinderen afzetten, zowel voor het Instituut van Gent als het Sint-Barbaracollege dat in autovrij gebied is komen te liggen. Lees meer...

 


11 april 2017 - Naar aanleiding van het initiatief van de Stad Brugge om, in samenwerking met De Lijn, alle bussen tussen de P+R’s, parkings en het centrum gratis te maken op shoppingdagen tijdens de eindejaarsperiode stelde ik een vraag om in Gent een gelijkaardig initiatief te willen nemen. Ook in Gent willen we het  gebruik  van  P+R’s  stimuleren en een  vlotte  bereikbaarheid  en  natransport  is  hiervoor  uitermate belangrijk.  De  prijs  van  het  natransport  via  openbaar  vervoer  kan  bovendien  aardig  oplopen  en  dat weerhoudt bezoekers er vaak van de P+R uit te proberen. Lees meer...

 


11 april 2017 - Een verkeersveilige stad creëren is een belangrijke doelstelling van het mobiliteitsplan van onze stad. Verkeersslachtoffers moeten koste wat het kost vermeden worden en we schenken dan ook heel wat aandacht aan verkeersveiligheid, vooral voor wie het meest kwetsbaar is: kinderen, jongeren, fietsers en voetgangers. Lees meer...

 


11 april 2017 - In de marge van de berichtgeving rond de ingebruikname van nieuwe politievoertuigen door de lokale politie van Antwerpen werd meegegeven dat de nieuwe voertuigen werden uitgerust met de computertool “Focus”, die mee door Digipolis werd ontwikkeld. Lees meer...

 


10 april 2017 - Het Vlaamse regeerakkoord stelt de afslanking van de provincies en specifiek de persoonsgebonden bevoegdheden Cultuur, Jeugd, Welzijn en Sport voorop. Vanaf 1 januari 2018 zullen alle taken en instellingen richting enerzijds Vlaanderen, anderzijds de steden en gemeenten overkomen. Lees meer...

 


10 april 2017 - In De Krook zijn er twee liften beschikbaar voor het publiek. Voor een gebouw van dergelijke omvang lijkt dit nogal beperkt. Daarnaast is er enkel op verdieping -2 publiek sanitair beschikbaar. Dit betekent bijvoorbeeld  dat wie zich in het café bevindt twee verdiepingen naar omlaag moet voor een toiletbezoek (wat het gebruik van de liften alleen maar doet toenemen). Met name voor mensen met een beperking lijkt dit niet zo praktisch te zijn. Lees meer...

 


3 april 2017 - Als je 12 gratis aanbiedingen voor het containerpark opgebruikt zijn kan je er nog steeds terecht en betaal je volgens het achtergelaten gewicht en de afvalsoort. De twee afvalsoorten zijn: niet-recyclebaar afval en selectief afval. Volgens het reglement wordt als niet-recyclebaar afval beschouwd: afvalstoffen die niet kunnen gerecycleerd worden: o.a. brandbaar grofvuil, gipskarton (platen) en gips. Lees meer...

 


3 april 2017 - In het nieuwe gedeelte van de Gentbrugse Meersen dat nog niet officieel geopend werd, maar wel al druk bezocht wordt, kon men recent volgende vaststelling doen: hondenpoep wordt, zoals het hoort, opgeraapt en in een plastic zakje gestopt, waarna het gevulde zakje vervolgens in de berm wordt achtergelaten. Een vorm van sluikstort dus. Tegelijk moet ook wel worden vastgesteld dat er (nog) geen vuilnisbakken geplaatst zijn aan de in- en uitgangen van het gebied. Lees meer...

 


27 maart 2017 - Voor de ontruiming van de Belfortparking bevonden zich t.h.v. de inrit een beperkt aantal parkeerplaatsen voor motorfietsen. Bij de heraanleg en de integratie van de Botermarkt in de voetgangerszone gingen die verloren en ontstond spontaan de gewoonte om brom- en motorfietsen langs de gevel van het stadhuis in de Hoogpoort te parkeren, waar ze weinig tot geen hinder opleveren. Lees meer...

 


27 maart 2017 - In de Belfortstraat waren op de verschillende kruispunten zebrapaden aanwezig. Na de heraanleg van de straat werden geen zebrapaden meer aangebracht. Nochtans zijn in de straat toch heel wat oversteekbewegingen en zal de Belfortstraat zelf niet in autovrij gebied komen te liggen. Lees meer...

 


<<  1   5   10   25   26   27   28   29   30   50   72     >>

Voor de werking van deze website en om uw surfervaring te verbeteren worden cookies gebruikt. Meer info.